Hiken en strand in Cahuita

17 februari 2019 - Cocles, Costa Rica

Vandaag zijn we weer naar Cahuita Park geweest. De vorige keer wilden de jongens direct zwemmen dus doen is van het wandelen niet zoveel gekomen. Vandaag zijn we dan echt begonnen aan de lange wandeling door het park. Onderweg hebben we apen, wasberen, hagedisseN en een luiaard gezien.  Na een paar kilometer lopen zijn we gestopt bij een klein stukje strand.  Weer een klein paradijs. Dieuwke  is gaan zwemmen met de jongens en Gerrit heeft de hele route tot aan de kaap nog gewandeld. Aan het eind van het pad ligt een groot koraalrif  waar je met begeleiding mag snorkelen. De stranden liggen hier vol koraal.

Na een paar uurtjes zijn we terug gelopen naar de auto.  Onderweg hebben we natuurlijk nog even een ijsje gegeten.

Bij het huisje hebben in het zand even van ons afgespoeld en zijn daarna vertrokken naar Porte Viejo.  Porte Viejo is een echt hippie-dorp. Leuke winkeltjes en restaurantjes. Aan het strand wordt massaal geblowd. De wiet is niet legaal maar gebruiken doen ze het zeker.

Vanaf het strand zijn er mooie uitzichten en er ligt een heus scheepswrak voor de kust.  Dit hebben ze laten liggen voor de toeristen.  Het dorp jezelf is niet zo groot dus hier waren we snel doorheen. Daarna hebben we heerlijk Thais gegeten en zijn we weer richting het huisje vertrokken.

1. Harry:
    17 februari 2019