Monteverde naar Manuel Antonio

1 maart 2019 - Quepos, Costa Rica

Op zondag ochtend werden we wakker met een mooie regenboog voor ons huis. We konden de pot met goud bijna zien. In Monteverde heerst een raar klimaat het waait er keihard en het regent terwijl de zon schijnt. Monteverde  ligt op ongeveer 2000 m hoogte.  Op zondag heeft Gerrit alleen een koffieplantage bezocht. Zeer interessante rondleiding en ook een goede proeverij waarbij je verschillende soorten koffie kon proeven.  Het verschil tussen lightroast, mediumroast en darkroast was zeer verhelderend. De rest van het gezin heeft niet zoveel met koffie dus die zijn bij het huisje gebleven.

Op maandag vertrokken we richting Manuel Antonio. Eerst wel een flink aantal kilometers over onverharde wegen en daarna gelukkig weer asfalt. Onderweg zijn we gestopt bij de beroemde  krokodillenbrug bij de Tarcoles-rivier. Hier liggen flinke zoetwaterkrokodillen  op je te wachten dus zwemmen is hier niet aan te raden.  Onderweg nog even lekker gegeten bij een plaatselijke Soda. Soda’s  zijn lokale familie restaurantjes waarbij je voor weinig geld heerlijk kunt eten in Costa Rica. Het ziet er vaak niet uit maar het eten is er heerlijk en vaak nog beter dan in de grotere restaurants. De mensen zijn ook ontzettend dankbaar en zeer vriendelijk.

We verblijven de komende dagen in een hotel vlakbij het nationale park Manuel Antonio. Het park ligt aan de Pacifische kant van Costa Rica  dus we zitten weer aan zee. Het hotel is wederom prima en heeft een mooi zwembad. De stranden vlakbij het nationale park zijn echt prachtig. Witte stranden en uitzichten op het nationale park.  We wilden deze ochtend het nationale park bezoeken maar er waren al te veel mensen binnen.  ze laten maximaal 600 mensen toe.  Helaas waren wij te laat dus hebben we kaarten voor de volgende dag gekocht.

We hebben er een mooie stranddag van gemaakt en ‘s avonds gegeten bij kleine restaurantjes.  Na een hamburger en wat sushi waren we echt moe zijn we vroeg gaan slapen .

De volgende dag vroeg op. Er was ons geadviseerd om  zeer vroeg bij het nationale park Manurl Antonio te zijn dus om 6:30 uur stonden wij bij de poort.  Na een tassencontrole konden we naar binnen.

Het park was prachtig. We hebben veel wilde dieren gezien. hagedissen, leguanen, wasberen, herten, apibara, heel veel apen en voor het eerst goed in beeld de Luiaard. De apenfamilie was het hoogtepunt. Onderweg op het pad kwamen we een complete familie Capucijnaapjes tegen.  We hebben bijna een uur staan kijken. De apen kwamen heel dichtbij dus ze zijn redelijk gewend aan mensen.

Het Park biedt naast de vele dieren ook hele mooie uitzichten vanaf de verschillende stranden. Echt weer een  paradijs.  In de loop van de ochtend werd het ontzettend warm (34c)  dus zijn we teruggegaan naar de auto.  Onderweg uiteraard een ijsje.

’s Avonds  zijn we heerlijk gaan eten bij het beroemde restaurant Avion. Dit restaurant is om een oud vliegtuig heen gebouwd en het  is een restaurant van zien en gezien worden voor veel Amerikanen.  Een luidruchtig volkje die amerikanen. Noud en Fender konden zichzelf  niet eens verstaan. We hebben er overigens heerlijk gegeten.

Vandaag een rustige dag bij het zwembad bij het hotel en vanavond gaan we naar het strand om een zonsondergang mee te pakken.