Monteverde - San Elena

25 februari 2019 - Monteverde, Costa Rica

Vrijdag zijn we vanuit Arenal vertrokken richting Monteverde en San Elena. Dit zijn kleine dorpjes die beroemd zijn om de verscheidenheid aan dieren, waaronder veel vogels, en het is daarnaast DE plek om te kunnen ziplinen.

om er te komen was nogal een uitdaging. 140 km met 60 kilometer onverhard. Vanuit Arenal eerst nog asfalt maar met heel veel bochten. Dit werd Fender zijn maag iets te veel. Daar ging de bekleding van de huurauto 😕.  Verder onderweg prachtige uitzichten over meren en bergen. De reis viel daarna mee maar bij Monteverde aangekomen stuurde onze navigatie ons over een weggetje wat niet de bedoeling was. Een steil onverhard weggetje vol  kuilen. We zijn er prima doorgekomen maar de auto niet helemaal. Onder de auto is wat losgekomen. We konden wel door maar de verhuurder heeft een dag later een andere auto moeten brengen Superservice!. Waren we ook gelijk weer van de vieze kotsgeur af 😄

We slapen weer in een knus huisje op een klein familiepark. De wegen zijn hier bijna allemaal onverhard. 4x4 is echt nodig om je hier te kunnen vervoeren.

Zaterdag een bezoek gebracht aan het San Elena Cloudforrest wat echt een bos in de wolken is. 600 meter lager is het zonnig en droog en in het bos is het damp en lichte regen. Een uniek bos en we hebben er een paar kilometer doorheen gelopen.  Heel veel kilometers maak je niet want het gaat flink omhoog en omlaag. Niet veel dieren gezien helaas maar het bos zelf was geweldig om in te lopen. ‘s middags even relaxen bij het zwembad.

Gisteren dan echt richting Selvatura om te ziplinen. In Arenal twijfelden we nog of we het zouden doen. Je kon daar ook al ziplinen. We twijfelden of de kids het niet te spannend zouden vinden. Na familieoverleg toch ervoor gegaan. En wat een ervaring! En Fender en Noud vonden het prachtig. De eerste kabel een beetje spannend.(ook voor de volwassenen) Daarna helemaal in hun element. In totaal hebben we 15 kabels gedaan en de langste  was 1 kilometer. Begeleiding was echt super. Er zijn 6 gidsen mee die er voor zorgen dat alles veilig verloopt. Bij een aantal kabels gingen de kinderen met een gids. De rest met z’n tweeen of alleen. Een leuk toetjes was de Tarzan swing waarbij je (vrij) valt aan een touw en vervolgens als Tarzan door de bomen slingert. Fender en Noud wilden nog wel een keer... Wat een adrenalinerush.

Na het ziplinen nof een kort bezoek aan de kolibrietuin. Een kleine tuin vol bakjes met suikerwater. De kolibries schieten je links en rechts om de oren. En in allerlei kleuren. Fender vond het geweldig om ze op de vinger te laten zitten. Hij had er zo een hele dag rond kunnrn hangen. Noud vond het maar mwoh mwoh. We hebben er mooie foto’ s kunnen maken.

In de namiddag bij het huisje nog een luiaard gezien. Daarna gingen de luikjes na het eten al snel dicht.

1. Harry:
    25 februari 2019